سامانه اداری
بازدید مجازی دبیرستان
بازدید مجازی دبستان
بازی های آموزشی پارابا
نشریه ی دانش آموزی
نرم افزار روانسنجی


خبرنامه>>
  نام:
  نام خانوادگی:
  رایانامه:

 


مراکز
Skip Navigation Links.
سوال
سوال1: آرم موسسه و سرود پارسا نشان از چیست؟
سوال2: آغاز ارتباط نوآموز با پیش دبستانی و آماده سازی جدی برای حضور در پیش دبستانی از چه زمانی باشد؟
سوال3: تفاوت آمادگی و پیش دبستان چیست؟
سوال4: شرط سنی برای ورود به آمادگی یا پیش دبستان چیست؟
سوال5: چگونه می توانم از زمان جلسه ذخیره ثبت نام مطلع شوم؟
سوال6: مبنای فعالیت های آموزشی آمادگی چیست؟
سوال7: اولین روز پیش دبستانی...
سوال8: بازگشت از مدرسه در روزهای اول سال چگونه است؟
سوال9: چه موضوعاتی در برنامه آموزشی آمادگی قرار می گیرد؟
سوال10: کودکان قبل از ورود به آمادگی چه مهارت هایی باید داشته باشند؟
سوال11: ساعت حضور نوآموزان در پیش دبستانی در روزهای عادی چگونه است؟
سوال12: ظاهر، لباس و پوشش نوآموزان به چه صورتی باشد؟
سوال13: ارزشیابی پیشرفت نوآموزان پیش از دبستان چگونه انجام می شود؟
سوال14: منظور از جملات توصیفی در پاسخ پرسش ارزشیابی پیشرفت نوآموزان چیست؟
سوال15: آیا نوآموزان احتیاج به لوازمی مانند کیف، لیوان و... دارند؟
سوال16: در مورد تغدیه و صبحانه نوآموزان چه نکاتی باد مد نظر قرار گیرد؟
سوال17: منحنی رشد شخصیت نوآموزان چگونه رسم می شود؟
سوال18: قانون پذیری نوآموزان پیش از دبستان چگونه ارزشیابی می شود؟
سوال19: آیا استفاده از کارت معرفی نوآموزان الزامی است؟
سوال20: آیا پیش دبستان واحد مالی-اداری مستقل برای ثبت نام و سرویس دارد؟
سوال21: مسئولیت پذیری قانون پذیری نوآموزان پیش از دبستان چگونه ارزشیابی می شود؟
سوال22: ارزشیابی اسفند ماه چیست؟
سوال23: جلسات اولیای پیش دبستانی چگونه است؟
سوال24: آیا امکان دارد از روز اول پیش دبستانی فرزندمان فیلم و عکس تهیه کنیم؟
سوال25: چرا مسئولیت و اداره ی امور زیربنایی ترین بخش مجموعه پارسا (پیش دبستان و آمادگی) به عهده خانم ها می باشد؟
سوال26: پیش دبستان توالت فرنگی دارد یا نه؟ آیا کسی هست که برای دستشویی رفتن کمک کند؟
سوال27: چه بخش هایی در مرکز روانشناسی و مشاوره راه اندازی شده است و چه خدمات مشاوره ای در این مرکز ارائه می گردد؟
سوال28: نوروفیدبک چیست؟
سوال29: بیوفیدبک (پسخوراند زیستی) چیست؟
سوال30: روش tDCS چگونه است؟
چنانچه سوالی دارید که در میان سوال های مطرح شده در بالا وجود ندارد به بخش ارتباط با ما مراجعه فرمایید.
سوال و جواب
1 سوال1: آرم موسسه و سرود پارسا نشان از چیست؟ |^|
پاسخ1:

آرم و سرود پارسا که از ارکان همبستگی پارساییان است، علاوه بر داشتن نشانه ها و نمادهای متعدد، ارتباط معنایی گسترده ای با هم دارد.  


2 سوال2: آغاز ارتباط نوآموز با پیش دبستانی و آماده سازی جدی برای حضور در پیش دبستانی از چه زمانی باشد؟ |^|
پاسخ2: قبل از ورود رسمی در اول مهر در مدت 2 ماه تابستان از مرداد تا آخر شهریور 3 نامه که حاوی مطالب و قصه وکاردستی برای نو آموزان پیش دبستان و با هدف بر قراری ارتباط وایجاد شوق وانگیزه برای حضور در پیش دبستان است توسط پست به منزل ارسال می شود. ضمنا آخرین نامه راجع به دعوت از اولیا برای اولین جلسه توجیهی قبل از شروع سال تحصیلی است که در این جلسه توضیحات مبسوطی توسط جناب آقای دکتر اطهاری در زمینه اهداف وروشها ومحتوی ونیز تذکراتی چند برای چگونگی حضور نوآموزان داده می شود.

3 سوال3: تفاوت آمادگی و پیش دبستان چیست؟ |^|
پاسخ3:

هرچند کل سال های آموزشی نوآموزان قبل از کلاس اول دبستان به "مقطع پیش از دبستان" معروف است، اما مشخصا "پیش دبستانی" به پایه یک سال قبل از ورود به دبستان گفته می شود و سال قبل از آن به  "آمادگی"معروف است.
بدین ترتیب مقاطع آموزشی به شرح زیر است:
مهد کودک
آمادگی
پیش دبستان
دبستان
راهنمایی
دبیرستان
تحصیلات دانشگاهی


4 سوال4: شرط سنی برای ورود به آمادگی یا پیش دبستان چیست؟ |^|
پاسخ4: شرایط سنی برای ورود به هر پایه تحصیلی به همراه مدارک لازم در هنگام ذخیره ثبت نام و سایر توضیحات ضروری در لینک زیر ارایه شده است:
http://temp.parsa-r.ir/free_page.aspx?mtId=225

5 سوال5: چگونه می توانم از زمان جلسه ذخیره ثبت نام مطلع شوم؟ |^|
پاسخ5: تاریخ جلسه ذخیره ثبت نام هر ساله با توجه به تقویم در روز خاصی برگزار می شود. جهت اطلاع از این جلسه می توانید با روابط عمومی موسسه تماس بگیرید و یا فرم پیوند زیر را تکمیل فرمایید.

(تکمیل فرم فوق بیشتر توصیه می شود.)

6 سوال6: مبنای فعالیت های آموزشی آمادگی چیست؟ |^|
پاسخ6:

آمادگی پارسا فعالیت های آموزشی خود را در زمینه های متفاوت علوم، ریاضی، مهارت های کلامی، مهارت های اجتماعی و هنری، و ارزشهای زندگی براساس بازی برنامه ریزی کرده است.
به طوری که نوآموزان این پایه در حین بازی و با نشاط و شادابی حاصل از آن، مفاهیم عمیقی از موارد آموزشی را در می یابند و با دومین محیط اجتماعی (پس از خانواده) به آرامی منطبق می گردند.
مجموعه پارسا اولین مجموعه ای است که با روشی منحصر به فرد بازی های کارشناسانه را که بر گرفته از ذهن خلاق، مطالعات تخصصی و تجربیات دیرینه است برای باروری توان بالقوه نوآموزان به کار گرفته و موفقیت های چشمگیری را به دست آورده است.
فراموش نکنید بنیان گذاری برج های مستحکم نیازمند زیر بنای محکم و با ثبات است.


7 سوال7: اولین روز پیش دبستانی... |^|
پاسخ7: روز اول حضور نو آموزان هر سال بنا به شرایط و موقعیت زمانی ومکانی مدرسه می باشد و تاریخ تغییر می کند برای مثال سال تحصیلی 90 -89 اولین روز حضور نوآموزان شنبه 3 مهر است. این موضوع قبل از پایان شهریورماه به اطلاع خانواده های گرامی می رسد.
حضور نوآموز در روز اول به همراه مادر و ساعت 9 صبح است. اما اگر مادر نمی تواند حضور داشته باشد پدر نو آموز را به پیش دبستان می اورند. پدران اجازه ورود به پیش دبستان را ندارند اما مادران می توانند در صورت تمایل تا پایان روز (ساعت 11 صبح) در پیش دبستان کنار فرزندانشان حضور داشته باشند .

8 سوال8: بازگشت از مدرسه در روزهای اول سال چگونه است؟ |^|
پاسخ8: روز اول نوآموزان ساعت 11 به همراه والدین باز می گردند و روز دوم نیز صبح همراه والدین خواهند آمد و ساعت 11 کسانی که از سرویس استفاده می کنند به وسیله سرویس به منزل باز می گردند.
قابل ذکر است که تا تنظیم وقت رفت وآمد نوآموزان با سرویس در روز های اول تاخیر در رسیدن ایشان به منزل امری ممکن است.
اولیای محترم نوآموزانی که از سرویس مدرسه استفاده نمی کنند حتما ترتیبی دهند که فرزندشان در سراسر سال در ساعت مقرر به مدرسه رفت و آمد نماید. حضور نوآموزان در مدرسه پس از ساعت پایانی مقدور نیست.

9 سوال9: چه موضوعاتی در برنامه آموزشی آمادگی قرار می گیرد؟ |^|
پاسخ9:

فعالیت های طراحی شده برای مقطع آمادگی بالغ بر 500 بازی شناسنامه دار در زمینه های متفاوت استدلال، تقویت حواس، تقویت عضلات کوچک، تقویت عضلات بزرگ، حافظه، شناخت رنگ، طبقه بندی، مهارت های کلامی، قصه، ارزشهای زندگی، مفاهیم محیطی، نمایش خلاق، پرورش خلاقیت و... می باشد که مربیان کار آزموده ضمن به کارگیری این بازیها نقات قوت و ضعف نوآموزان را در موارد متعدد شناسایی کرده، تقویت و اصلاح آنها را سر لوحه کار خود قرار می دهند.


10 سوال10: کودکان قبل از ورود به آمادگی چه مهارت هایی باید داشته باشند؟ |^|
پاسخ10:

پاسخ این سوال دشوار یا پیچیده نیست.
برای این منظور به پیوند زیر در بخش "مقالات آمادگی سایت" مراجعه نمایید:

http://temp.parsa-r.ir/paper_show.aspx?mtId=200

اگر فرزند شما مهارت های یاد شده را حتی به صورت نسبی کسب کرده باشد، اطمینان داشته باشید در مدرسه با مشکلات بسیار کمتری مواجه خواهد بود و آغازی خواهد داشت با اعتماد به نفس بیشتر، شادابی افزون تر و آسیب کمتر؛ ان شاء الله.


11 سوال11: ساعت حضور نوآموزان در پیش دبستانی در روزهای عادی چگونه است؟ |^|
پاسخ11: ساعت کار پیش دبستان در روزهای عادی از30/8 الی30/11 می باشد و امکان حضور نوآموزان در مدرسه پس از این ساعت وجود ندارد.
پیش دبستانی روزهای 5 شنبه تعطیل است.

12 سوال12: ظاهر، لباس و پوشش نوآموزان به چه صورتی باشد؟ |^|
پاسخ12: پوشش نوآموزان شلوار بلند و بلوز ساده باشد و حدالمقدور سعی شود که شلوار کمر کش داشته باشد و از کمربند استفاده نشود. هم چنین زیپ و دکمه نوآموز را برای دست شویی رفتن دچار نگرانی می کند.
کفش حتما ساده وچسب دار باشد وسعی شود که از مدلهای فانتزی خودداری گردد وموی سر کوتاه باشد به طوری که به صورت مردانه جلوه کند. رنگ لباس ها نیز ساده و مطابق عرف پسرانه باشد.

13 سوال13: ارزشیابی پیشرفت نوآموزان پیش از دبستان چگونه انجام می شود؟ |^|
پاسخ13: ارزشیابی در پیش دبستان به دو صورت کمی و کیفی صورت می گیرد. روش اجرا در تمام بخش های ارزشیابی به صورت مشاهده ای می باشد به این ترتیب که مربی های کلاس بر اساس آیتم های مشخص در هر بخش به نوآموزان ترازی می دهند که این تراز در بخش مشاوره به صورت کمی در آمده و پس از محاسبه برای ارزیابی دقیق تر روی منحنی قرار می گیرد. سنجش کیفی در پیش دبستان در قالب جملات توصیفی انجام می گیرد.

14 سوال14: منظور از جملات توصیفی در پاسخ پرسش ارزشیابی پیشرفت نوآموزان چیست؟ |^|
پاسخ14: سنجش کیفی در پیش دبستان در قالب جملات توصیفی انجام می گیرد. این ارزشیابی به صورت توصیف نوآموزان در یک جمله به صورت هفتگی در اوایل سال تحصیلی و سپس به صورت یک هفته در میان توسط مربی های کلاس انجام شده و اطلاعات جمع آوری شده از کلاسها برای سهولت دستیابی و قیاس کیفی تغییرات هر نوآموز نسبت به خودش در برگه های جداگانه که مختص هر نوآموز است ثبت می شود. در پایان سال تحصیلی حدود 15 جمله توصیفی از هر نوآموز به ترتیب در برگه ثبت جملات توصیفی برای ارزیابی وجود دارد.

15 سوال15: آیا نوآموزان احتیاج به لوازمی مانند کیف، لیوان و... دارند؟ |^|
پاسخ15: خیر، نوآموزان احتیاج به هیچ گونه وسیله ای مثل کیف ودستمال ولیوان و یا لوازم التحریر ندارند والدین توجه فرمایندکه هیچگونه وسیله بازی نیز همراه نوآموزان نباشد.

16 سوال16: در مورد تغدیه و صبحانه نوآموزان چه نکاتی باد مد نظر قرار گیرد؟ |^|
پاسخ16: در رابطه با تغذیه لطف بفرمایید نوآموزان صبحانه کامل میل کنند و اگر نمی توانند به مربیان اطلاع دهید تا به شما راهکار بدهند.
نوآموزان در ساعت 10 صبح تغذیه نسبتا کاملی میل خواهند کرد. از هفته دوم مهر ماه جهت اطلاع برنامه تغذیه به منزل ارسال می شود و در ادامه هر ماه نیز این بر نامه ارسال خواهد شد. بدین ترتیب نیازی نیست نوآموزان با خود تغذیه بیاورند.

17 سوال17: منحنی رشد شخصیت نوآموزان چگونه رسم می شود؟ |^|
پاسخ17: این منحنی براساس نمرات استخراج شده از 5 جدولی که رشد شناختی، رشد عاطفی، رشد اجتماعی، رشد اخلاقی و رشد جسمانی را می سنجد تنظیم می شود. مرحله صفر در این منحنی توسط خانوداه در بدو ورود نوآموز علامت زده شده و در طول سال تحصیلی این جداول با همان محتوا که مبنای سنجش در کلاس ها بوده، توسط مربی اجرا و به کمک بخش مشاوره نمره گذاری و منحنی آن ترسیم می شود.
مسیری را که این منحنی در طول دوران اجرا طی می نماید، نشان دهنده رشد نوآموز در این پنج مقوله و یا عدم وجود آن می باشد که اجرا و بررسی نتایج آن کمک زیادی به رفع نقایص احتمالی در مسیر رشد به نوآموز می نماید.

18 سوال18: قانون پذیری نوآموزان پیش از دبستان چگونه ارزشیابی می شود؟ |^|
پاسخ18: ارزشیابی نظم و قانون مندی نوآموزان پیش از دبستان توسط یک منحنی بررسی می شود. این منحنی که میزان نظم و قانون مند شدن نوآموز را پس از گذراندن دو ماه از سال تحصیلی نشان می دهد بر اساس مواردی که می توان آن ها را مبنای سنجش قرار داد در 10 مورد تنظیم شده که مربی آنها را از کم به زیاد بر اساس گزینه های: "به ندرت"، "گاهی"، "اغلب" و "همیشه" علامت زده و سپس با نمره گذاری این گزینه ها توسط بخش مشاوره نمرات هر نوآموز جمع بندی شده و برای ارزیابی دقیق تر پس از محاسبه میانگین کلاس روی منحنی نظم و قانونمندی قرار می گیرد.
حداکثر امتیاز محاسبه شده در این ارزشیابی 40 است.

19 سوال19: آیا استفاده از کارت معرفی نوآموزان الزامی است؟ |^|
پاسخ19: کارت معرف نوآموز که در هنگام ثبت نام تحویل داده شده برای شناسایی ایشان در روز اول و تا یک هفته برای شناختن نوآموزان بسیار ضروری است لذا از همان روز اول سمت راست سینه نصب شود بعد از آن مربیان این کارت را در پیش دبستان نگهداری می کنند و در طول سال برای خروج از مدرسه جهت بازدید ها واردوها استفاده خواهد شد.

20 سوال20: آیا پیش دبستان واحد مالی-اداری مستقل برای ثبت نام و سرویس دارد؟ |^|
پاسخ20: خیر، امور مالی از قبیل تسویه حساب یا شهریه و سرویس مربوط به معاونت اداری-مالی موسسه (جناب آقای مهندس صائبی) است. این معاونت در ساختمان مرکزی قرار دارد.

21 سوال21: مسئولیت پذیری قانون پذیری نوآموزان پیش از دبستان چگونه ارزشیابی می شود؟ |^|
پاسخ21: در ماههای آذر و دی در کلاس های پیش دبستان روی مسئله مسئولیت پذیری نوآموزان برنامه ریزی شده و در این دو ماهه به تناوب به بچه های کلاس مسئولیت های خاص داده می شود و از آنها می خواهند طبق ضوابطی که توسط مربی برای آنها شرح داده می شود مسئولیت محول شده را به اتمام برساند. لازم به ذکر است که تمام نوآموزان در هر کلاس تمام مسئولیت های مشخص شده را یک بار تجربه خواهند کرد. سپس در پایان دوره یعنی دی ماه ارزشیابی مسئولیت پذیری در کلاس ها اجرا می شود که روش اجرا همانند ارزشیابی قانون پذیری می باشد.
حداکثر امتیاز در بخش هم عدد 40 است.

22 سوال22: ارزشیابی اسفند ماه چیست؟ |^|
پاسخ22: در ماه اسفند دو ارزشیابی در بخش رفتاری و آموزشی اجرا می شود که به همان روش مشاهده ای انجام می باشد. شناختی که از طریق مشاهده مستقیم نوآموزان در طول شش ماه گذشته از سال تحصیلی برای مربیان حاصل شده به آنها کمک می کند این ارزشیابی را به صورت دقیق و بر اساس موارد مشخص شده در هر بخش انجام بدهند.
در این مرحله سوالات به صورت گزینه های: "عالی"، "خوب"، "متوسط" و "ضعیف" توسط مربی علامت زده شده و سپس در بخش مشاوره به صورت کمی در می آید و حاصل آن روی منحنی قرار می گیرد که برای سنجش ابزار دقیق تری است.
حداکثر امتیاز در این دو بخش نیز عدد 40 می باشد.

23 سوال23: جلسات اولیای پیش دبستانی چگونه است؟ |^|
پاسخ23: علاوه بر جلسه توجیهی اول سال، جلسات اختصاصی در پیش دبستان جهت معرفی کادر، محیط آموزشی و چگونگی اجرای برنامه ها برای مادران عزیز بر گزار می گردد و هر گونه برنامه جدید یا تغییر در برنامه کتبا به اطلاع اولیا خواهد رسید.

24 سوال24: آیا امکان دارد از روز اول پیش دبستانی فرزندمان فیلم و عکس تهیه کنیم؟ |^|
پاسخ24: از همان بدو ورود از نوآموزان توسط همکاران با تجربه فیلم برداری می شود و نیز ازتمام برنامه ها و فعالیت های نوآموزان عکس و فیلم تهیه می شود و علاوه بر این که بعضا در سایت موسسه موجود است، در انتهای سال در قالب چند لوح فشرده تدوین شده به هر نوآموز تقدیم می گردد. لذا خواهشمندیم به هیچ وجه فیلم برداری نفرمایید.

25 سوال25: چرا مسئولیت و اداره ی امور زیربنایی ترین بخش مجموعه پارسا (پیش دبستان و آمادگی) به عهده خانم ها می باشد؟ |^|
پاسخ25:

در پیش دبستان پارسا از بدو تاسیس با توجه به برخی نکات تربیتی-عاطفی اداره امور به خانم ها سپرده شد. زیرا این مرحله در حقیقت مرحله گذار از خانه به مدرسه است و مطالعات فراوان در زمینه برنامه های آموزشی و تربیتی نشان داده بود که این مرحله نقش تعیین کننده ای به لحاظ تاثیر گذاری در شوق و انگیزه یادگیری و ادامه تحصیل در کودک دارد.

کودک با ورود به یک مجموعه آموزشی منظم و منسجم به نام پیش دبستان (یا آمادگی) اولین قدم های جدی را در کسب استقلال عاطفی، استقلال رفتاری و کسب هویت اجتماعی مستقل بر می دارد که این حرکت اهمیت بالایی دارد و نیازمند همراهی و همدلی بسیار است. این همدلی و همراهی مستلزم داشتن احساس مادرانه و لطافت برخورد با کودک در این سن از طرف مربیان است.

مهم است انتقال کودک از خانه به جامعه در محیطی صورت پذیرد که احساس مادرانه و برخورد عاطفی هم چنان از طریق مربیان پیش دبستانی ادامه پیدا کند تا کودک این مرحله را با کمترین آسیب و بیشترین بهره طی نماید.

لازم به ذکر است که اهداف تربیتی و آموزشی در قالب نوعی ارتباط متقابل توام با احترام و علاقه مندی و در چهار چوب اصول تربیتی خاص که حریم و حرمت مربی و متربّی را پاس می دارد، تحقق می یابد. به همین دلیل است که همه ساله شاهد حضور نوآموزانی هستیم که در ابتدای سال تحصیلی به سختی و گاهی حتی خیلی دیرتر از دیگران حاضر به جدا شدن از مادر می شوند ولی در ادامه حتی حاضر نیستند به دلیل بیماری هم در منزل بمانند و با اصرار زیاد خانواده را مجبور به حضورشان در مدرسه می کنند و این همه نشان دهنده ی انتخاب درستی است که از همان ابتدا شالوده ی این بر نامه ی موفق را بنیان نهاد.


26 سوال26: پیش دبستان توالت فرنگی دارد یا نه؟ آیا کسی هست که برای دستشویی رفتن کمک کند؟ |^|
پاسخ26: خیر، پیش دبستان به دلیل رعایت مسائل بهداشتی توالت فرنگی ندارد و لذا نوآموزان باید با نحوه استفاده از توالت ایرانی آشنا باشند.

27 سوال27: چه بخش هایی در مرکز روانشناسی و مشاوره راه اندازی شده است و چه خدمات مشاوره ای در این مرکز ارائه می گردد؟ |^|
پاسخ27:

اوّلین بخشی که ما راه اندازی کردیم، "نوروفیدبک" بود، در کنار آن هم خدمات "بیوفیدبک" و "tDCS" را ارائه می دهیم. مشاوره، روانسجی، روان درمانی های شناختی و دیگر روان درمانی ها را داریم که روز به روز هم به فکر گسترش این قسمت ها هستیم.


28 سوال28: نوروفیدبک چیست؟ |^|
پاسخ28: نوروفیدبک یعنی بر اساس امواج مغزی، مراجع به گونه ای آموزش داده شود که از توانایی های خود حدّاکثر استفاده را  ببرد. هر کسی با هر شغل و شخصیتی برای اینکه بتواند بهره وری اش را بالا ببرد، می تواند از این شیوه استفاده کند. افراد افسرده، مضطرب و... هم می توانند با این شیوه درمان شوند. هم چنین این روش برای درمان کودکان بیش فعال و کودکان مبتلا به وسواس و یا اختلالات یادگیری مورد استفاده قرار می گیرد.

29 سوال29: بیوفیدبک (پسخوراند زیستی) چیست؟ |^|
پاسخ29: بیوفیدبک نیز نظیر نوروفیدبک می باشد با این تفاوت که بیوفیدبک به جای اینکه بر اساس نوار مغز باشد، بازخوردهای بدنی فرد را کنترل می کند؛ مثل تنفّس، ضربان قلب و دمای بدن و بر اساس اینها بازخوردی به فرد می دهد تا بتواند این مسائل را کنترل کند.

30 سوال30: روش tDCS چگونه است؟ |^|
پاسخ30: در این روش درمانی – که هیچگونه عارضه ی جانبی ندارد – برقی بسیار خفیف و حدّاکثر دو میکرو ولت که توسّط باتری 9 ولت تأمین می شود به سر متّصل می گردد. از این روش برای درمان افسردگی های خفیف، بیش فعّالی، ارتقای یادگیری زبان و برخی مسائل شناختی دیگر استفاده می گردد. این روش بسیار نوین بوده و عود آن نزدیک به صفر است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت به
موسسه فرهنگی آموزشی پارسا تعلق دارد. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و بهینه سازی:
معاونت تحقیق و توسعه پارسا
سامانه اداری بازی های آموزشی اطلاعیه ها درباره ما
اطّلاعات ثبت نام گالری تصاویر خبرنامه ارتباط با ما
تحقیقات دانش آموزی فیلم و صدا اخبار نقشه سایت
کلاس خوشنویسی دهکده فرهنگی آموزشی مقاله ها پرسش های متداول